jueves, 28 de junio de 2018

GRAFTON ST.

El dia abans de tornar, vaig anar a la botiga Kevin & Howlin al carrer Nassau a comprar la gorra de tweed que ja tenia un dels meus amics.

Me’n vaig emprovar un grapadet abans de trobar-la. I ara que la tenia acomodada al meu cap mentre passejava sota la pluja pels carrers més comercials de la ciutat, dubtava de si l’havia escollit massa ajustada, de si l’aigua de la que m’havia de guarnir l’encongiria una mica massa.

Vaig entrar en un pub a demanar una Kilkenny. El lloc no era diferent dels bars de Joyce i com si els veiés, vaig imaginar dos homes de pell lletosa i plens de pigues lluitant en un pols a una taula propera, per la seva homenia o potser per les restes de la seva autoestima. De
fons un cantant versionava els Commitments, U2 i Van Morrison, generant una mena d’alegria esmorteïda.

Em vaig descobrir, mentre esperava els meus companys de viatge que no havien escatimat un dia més de golf per visitar el Trinity College o Saint Patrick. En aquell moment la cambrera se’m va apropar i va dir en gaèlic: ‘Ghlacadh tú dom ar shiúl ó anseo, áit a bhfuil beoir sheirbheáil fuar agus an ghrian rose arís mo craicinn’*. Evidentment no vaig entendre ni una paraula però la interpel·lació em va tocar, potser sense adonar-me’n fins que ella ja havia desaparegut.

Una trucada dels meus amics em va fer marxar i trobar-los en un restaurant italià dos carrers més enllà. Vam deliberar sobre la qüestió, després que vaig mirar de transmetre l’escena, i finalment, acabats la pasta i el vi, vam tornar al pub.

Hi havia una nota per mi, també en gaèlic. ‘Torna a buscar-me quan la llum del crepuscle irlandès pinti el teu verd favorit’ va traduir el cambrer de servei, rient i donant-me una palmellada a l’esquena.

Llavors, mentre el jove pelut i ros, quasi segur estudiant, i que aquella tarda es guanyaria un cert públic a més del sou, entonava que era una nit meravellosa per ballar sota la lluna, vaig demanar una altra Kilkenny.

Malgrat la pluja, la meva gorra estaria bé.

* ‘Porta’m amb tu lluny d’aquí, on la cervesa es serveix freda i el sol torni rosa la meva pell’

No hay comentarios:

Publicar un comentario