jueves, 21 de abril de 2011

LA SORT DELS FANS

De petitet investigava els vinils dels meus pares. Furtivament els feia sonar en el meu tocadiscs, i avui puc dir que aquells LPs van iniciar el meu trànsit per alguns (pocs o molts, però tots estimats) moviments musicals d’abans i després. Simon & Garfunkel, Bob Dylan i Serrat van ser les troballes. I els Beatles, com no.  Jo no sóc contemporani seu ni dels altres (de Serrat en part, sí) i com a molts aficionats a la música, a mi dels Beatles em va arribar només l’herència, d’altra banda inesborrable.

A l’inici jo era seguidor principalment de Paul Mc Cartney entre els Fab Four. Ell n’era el rostre amable, i les seves cançons dolces com Yesterday, sumat al seu sòlid matrimoni amb Linda (que m’agradava més que la malcarada Yoko) em van seduir. Em va semblar un bon model a seguir.

Amb els anys, ja més avesat, amb algunes experiències viscudes amb senyoretes i algun porro... vaig descobrir John. No cal dir que els seus discs en solitari anteriors i posteriors a la separació del grup van ser rebel·ladors. Woman, Mind Games, Love, així com himnes com Imagine o Give peace a chance, em van convèncer que el veritable talent del grup era Lennon.

Ja llavors, i amb una certa timidesa, jo cantava o malcantava algunes cançons del White Album en reunions amb amics. Blackbird, Julia i While my guitar gently weeps es van colar al meu subconscient per sempre més, potser per la porta del darrera.

El bo d’en George resulta que n’era el més delicat. Sempre a l’ombra va compondre melodies tan transcendents com Here comes the Sun i Something que, ja als meus trenta-set, em semblen entre les més definitives dels Beatles.

I finalment Ringo, avui l’únic amb vida juntament amb Paul. Ringo va ser testimoni des dels seus plats i tambors de la època que el talent dels altres tres va marcar. Quan va oficialitzar el seu traspàs des dels Rory Storm and The Hurricanes al 1962, molt llest, Ringo sabia el que es feia. Amb ell, els The Beatles ja definitivament configurats van esdevenir la banda de música popular més determinant de tots els temps.

Es pot dir que Ringo va fer bingo.




No hay comentarios:

Publicar un comentario