domingo, 1 de mayo de 2011

GERMANS AMICS I AMICS FRATERNS

Em porto bé amb els meus germans. Amb un tenim més punts de trobada i amb l’altre menys. Amb un tenim afinitat amb molt sentiment, i amb l’altre tenim també sentiment però molta diplomàcia.

La meva teoria al respecte dels familiars en primer grau és que a partir d’una certa edat el parentesc deriva en amistat, enemistat o diplomàcia.

Tota amistat entre no parents té un punt de fraternitat. Em refereixo per exemple als amics del col·legi. I tota relació de germans ben avinguts té quelcom d’amistat. En aquest segon cas al cap dels anys, i bons records de joventut i infantesa apart, el que perviu és un sentiment d’amistat.

Si els records de joventut i infantesa entre pares i fills o germans no són bons, segueix sent possible l’amistat posterior. És una qüestió d’encarar la situació amb maduresa i deixar que el pas dels anys curi les ferides. No vull dir que jo ho sigui de madur, però el cas és que tinc records no sempre idíl·lics a nivell familiar, i avui considero amics als meus germans.

També als meus pares. Aquests serien amics amb experiència, a la qual recorro sovint a la cerca de bons consells o recomanacions.
A nivell de família en segon o tercer grau, la teoria aguanta amb més motius, doncs les etiquetes de cosí o tiet pesen menys que les de pare o germà.

Ja m’adono que potser jo sigui un cas particular: els meus pares es van separar fa molts anys i això pot haver distret les meves percepcions de l’amor familiar, paternal, maternal o fraternal. Sigui com sigui, jo no hagués pogut arribar a on he arribat (als trenta-set anys ni més ni menys) sense els amics que venen de lluny, em refereixo als no parents i de la meva generació.

Però tinc molt clar que tampoc no ho hagués fet sense els amics Albert, Lucas, Josep Manuel i Lola, que a més han estat la meva família.




No hay comentarios:

Publicar un comentario