jueves, 5 de mayo de 2011

FACEBOOK: TAFANERIA O QUELCOM MÉS?

Es veritat que jo també tinc un costat tafaner, m’agrada mirar al Facebook les fotos de coneguts i conegudes (doblement si són maques), i a vegades fins i tot dels desconeguts.

A favor d’aquesta xarxa i el seu joc net, s’ha de dir que permet a l’interessat discriminar la informació que mostra, de forma que els més tafaners només podran ser-ho si els deixem.

Però molts consideren el Facebook com la revista del cor del segle XXI, a més, apte per tots els públics i protagonistes. Jo mateix, com deia, he tingut aquesta vessant com a usuari que en sóc, doncs a més de mirar les d’altres també tinc fotos meves al perfil.

Sembla que els jocs, tests i entreteniments diversos dels primers anys han passat ja a la petita història de l’exitòs invent. Sembla que tot es redueix ara a fotos i estats en el canal de notícies. Fins i tot n’estan proliferant els virus que espero que els programadors aconsegueixin controlar ben aviat. En tot cas es tracta més que mai de potenciar l’intercanvi de records, sensacions, i inclús coneixements.

D’altra banda el Facebook pot ser un succedani de la cigarreta clàssica a l’hora de fer una pausa a la feina. Cada dos hores de concentració ens podem relaxar amb les fotos de l’últim viatge d’algun usuari conegut, sense haver de visitar-lo a casa seva, a més. La qual cosa és un mèrit gens menyspreable.

Però sobretot hi ha quelcom que no se li pot negar a aquesta xarxa: que és el lloc de trobada ideal per amics remots, de les colònies als estius, d’un viatge fugaç, del primer col·legi, d’un intercanvi durant l’època universitària... o fins i tot de trobada del ligue estranger d’un estiu de joventut. En cap altre lloc poden trobar-se (o retrobar-se) aquests amics o coneguts.

Gràcies, doncs, a la xarxa Facebook.
 


No hay comentarios:

Publicar un comentario